Den store koncern (Nordjyske) købte 50% af Advice’s magasin koncepter i september 2004.
Advice og Nordjyske stiftede dermed et fælles selskab, med det formål at lave en National og Nordisk penetration.
Undertegnede indgik i koncernens direktør-gruppe samt i medieledelse, der bestod af 7 personer.
I Medieledelsen var der bl.a. Per Lyngby, Ulrik Haagerup og Poul Sørensen.
Per Lyngby og Poul Sørensen deltog ligeledes i bestyrelsen for Nordic Advice A/S, med førstnævnte som formand.
I september 2007 meddelte undertegnede et ønske om at sælge andelen af fælles selskab samt fratræde som direktør for Nordic Advice A/S samt forlade medieledelsen.
Årsagen var bl.a. uenighed i de værdisæt som blev praktiseret af Nordjyske.
Fissionen blev effektueret pr. januar 2008. Dog endte det med at undertegnede købte Nordjyskes andel i en budrunde, hvilket ikke var intentionen.
Det betød desværre at undertegnede tilbagekøbte rettighederne til en række landsdækkende og lokale magasin-koncepter, samtidig med at alle operationelle ansatte var overdraget til Nordjyske i 2004, fraset en mindre projektorganisation. En cocktail der bestemt ikke var tilsigtet, samtidig med at en truende finanskrise dukkede op i 2008.
Samtidig betød denne fission også at Advice blev en print-konkurrent til det lokale og reelle mediemonopol samt dermed pr. definition et objekt der skulle udryddes med alle midler i værktøjskassen fra juridiske til redaktionelle.
Dette betød også brug af ufine metoder såsom bevidst udeladelse af fakta i negative artikler, kampagner med karakter af bagvaskelse og dermed spredning af invaliderende rygter.
Denne side bliver uddybet i løbet af 2024.
For mere information:
Kontakt@advice.dk
Dette indhold er godkendt af Anders Bruun Hagn-Meincke – opdateret den 7/2-2024.